Κυριακή, 3 Μαΐου 2009

Με λίγη βοήθεια από τους φίλους μου...

Το 2004 ήταν η χρονιά οριστικής μετάβασης από την αναλογική φωτογραφική μηχανή στην ψηφιακή. Και δεν είχα ακόμα συνηθίσει την ιδέα ότι με τις ψηφιακές δεν είναι υποχρεωτικό να κάνομε οικονομία, όπως με τα φιλμάκια. Τέλος, πάντων, ολυμπιακός πρόσφυγας μακριά από την Αθήνα, βρέθηκα να περιπλανιέμαι στη Ροδόπη. Και για δύο-τρείς μέρες στήσαμε αντίσκηνο πάνω από τον Εχίνο. Εκεί που βρίσκονται τα ερείπια του οχυρού του, όπου δόθηκε μία από τις πιο ανώφελες μάχες του Β' Παγκόσμιου Πολέμου, καθώς οι γερμανοί απλά παρέκαμψαν τα οχυρά της γραμμής Μεταξά. Εντύπωση μου είχε προκαλέσει η αναμνηστική στήλη στα ερείπια του οχυρού, με τα τούρκικα ονόματα στρατιωτών που έδωσαν, θέλοντας και μη, τη ζωή τους για την Ελλάδα. Ήταν μία πρώτη σκέψη, που αργότερα θα την ξανασυναντούσα. Όχι μόνο για λόγους μειονότητας αλλά για όλες τις ζωές που πάνε έτσι χαμένες. Επειδή, όπως είπα, δεν είχα συνηθίσει την ιδέα να τραβάω όσες φωτογραφίες θέλω, ίσως και να ντράπηκα λιγάκι να φωτογραφίσω το μνημείο, σημασία έχει ότι δεν το φωτογράφισα ποτέ.
Αλλά για τί τους έχομε τους φίλους; Όπως και σε παλιότερο περιστατικό, έτσι και τώρα μία καλή φίλη, που ζει στην περιοχή, άκουσε την κουβέντα και το συζήτησε με τους μαθητές της. Μειονοτικούς, φυσικά. Και ένας από αυτούς πήγε και φωτογράφισε το μνημείο. «Κυρία, έχει και δικούς μας!» της είπε. Και μου την έστειλε αυτή τη φωτογραφία.
Γιατί τα λέω αυτά; Έτσι, για να μνημονεύονται στο διαδίκτυο και οι Καμτζέ Τζομαλί, Ντελή Λατίφ Χασάν και Τσαλαή Καδίρ Ρεφάτ Αχμέτ ως πεσόντες υπέρ της Ελλάδας, βρε αδερφέ!

54 σχόλια:

Green_revenger είπε...

Μπράβο σκύλε

g r

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Μπράβο στον Ιλχάν που πήγε με το παπί εκεί πάνω, να λες!
Και σχολίασε όλο καμάρι «Είδατε κύρια, είχε και δικούς μας εκει μέσα». Είχε και «δικούς τους» αλλά τα εγγόνια μερικών απ' αυτούς έχουν στερηθεί την ιθαγένεια...

aKanonisti είπε...

Ετσι ήταν για αιώνες....
Οσοι είχαν,σαν εμένα, προγόνους στην Θράκη... το έχουν ακούσει...
Αλλο αν δεν πρέπει τώρα, να το αναφέρουμε...
Παλιά λειτουργούσαν όλοι μαζί...
Ελληνες, Τούρκοι, Εβραίοι κτλ...
Και μετά.. λένε πως θα κάνουν την Θεσσαλονίκη κέντρο των Βαλκανίων...

Πως??

Αφού καταστρέψαν και απαγορέψαν κάθε πολεθνική μορφή κοινωνικής οργάνωσης, με τους Ανθιμους και τους γιαλαντζι Μακεδονομάχους?

Ουφ....παρασοβάρεψα...

Φευγω...



(ωραίο ποστ ρε σκυλούμπα... εύγε..)

κούνελος είπε...

μπράβο σκύλε, γαμάτο ποστ. άντε!

dytistonniptiron είπε...

Εύγε σκύλε, άφεριμ!

Κώστας είπε...

Εγώ πάλι νομίζω ότι μπερδεύουμε τους Μωαμεθανούς με τους Τούρκους, τους Εβραίους με τους Ισραηλίτες και τους Χριστιανούς με τους Έλληνες...

Καλό μήνα Σκύλε

Crazy Tourists είπε...

Χελόου! Χρόνια και ζαμάνια έχω να περάσω καμιά βόλτα! Αντέ τώρα που θα είμαι στο ίδιο γραφείο με τον ακατονόμαστο θα βρίσκω λίγο περισσότερη ώρα για περιδιάβασμα στον ιστοχώρο!
Η ανάρτηση ωραιότατη ως είθισται!
Την καλησπέρα μου!
CrazyTourist1

The Motorcycle boy είπε...

Πεσόντες υπέρ της μαλακίας κάποιων -πες καλύτερα. Ή μάλλον άστο. Υπέρ της Ελλάδος, το ίδιο είναι, δίκιο έχεις.

Ανώνυμος είπε...

Το γράμμα του Ζαχαριάδη φταίει που σήμερα δεν έχουμε τη Μέρκελ πρωθυπουργό.
Ο Μεταξάς είπε το Όχι. Αυτοί είπανε Ναι. Και σήμερα οι περισσότεροι λένε ένα αταλάντευτο και ξεκάθαρο Ίσως.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

@ dytistonniptiron: χόσγκελντίν, παchάκα μ'!

@ Anonymous Κώστας: κάθε άλλο, αγαπητέ! Εγώ λέω το Μήτσο Μήτσο και τον Αχμέτ Αχμέτ. Άλλοι, προκειμένου να μην πούν ότι κάποιος Αχμέτ μιλούσε τουρκικά, τον έκαναν να μιλάει «μουσουλμανικά» και δη άπταιστα!
Καλό μήνα, εννοείται!

@ Crazy Tourist1: με τον ισλανδό τέκη; Απαπαπαπα!

@ The Motorcycle boy: άμα ήμουν πεσών, μοτοσακέ μου, το τελευταίο που θα με ενδιέφερε θα ήταν αν πήγα για καλό ή για κακό. Τζάμπα, πάντως, πήγαν τα ανθρωπάκια. Έλληνες και Τούρκοι...

@ Anonymous Anonymous:

Λέτε; Ενώ με τον Κωστάκη Καραμανλή είναι καλύτερα; Και παρεμπιπτόντως «»study histοry, βρέ» που λένε και στο χωργιό μ'!
Ο Μεταξάς δεν είπε κανένα «Όχι». Το μόνο που είπε στον Γκράτσι ήταν «Alors, c' est la guerre». Παναπεί: «Λοιπόν, έχομε πόλεμο!» στα γαλλικά, την τότε γλώσσα της διπλωματίας. Το «Όχι» το είπαν/τύπωσαν οι εφημερίδες στα πρωτοσέλιδά τους.

Κώστας είπε...

Να με σχωρνας αγαπητέ αλλά και κάποιους άλλους προσπάθησαν( με το καλό και με το κακό) κάποιοι να τους κάνουν Τούρκους( βλέπε Μ Ασία) αλλά μάταια.
Τουτέστιν, εις την λαικήν, άμα δεν το χεις απο μέσα σου δε μπα να σε κρεμούν κι ανάποδα!
Το θέμα είναι μεγάλο και ολίγον περίπλοκο και οι ευθύνες, ακόμη και σήμερα, δεν είναι τόοοοοοσο ξεκάθαρες για το γιατί οι μουσουλμάνοι νιώθουν Τούρκοι( πιο Τούρκοι κι απ τους Τούρκους θα έλεγα, τουλάχιστον αυτοί που χω γνωρίσει εγώ) και μάλιστα αδικημένοι Τούρκοι.
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για του Εβραίους που άμα τους ρωτήσεις ούτε οι ίδιοι ξέρουν με ποιον είναι και τι είναι...
Δηλαδή εν ολίγοις θα επιμείνω στο πρώτο μου σχόλιο που λέει ότι ο οποιοσδήποτε προσεγγίζει το θέμα της ιθαγένειας ή των συναισθημάτων που τρέφει για τον τόπο του μέσα από θρησκευτικές πεποιθήσεις τοποθετεί τον εαυτό του, ανεξαρτήτως συνθηκών, με τον πιο λανθασμένο τρόπο απέναντι σε αυτά που συμβαίνουν, καλώς ή κακώς , γύρω του.
Βεβαίως το ίδιο συμβαίνει και με τους Έλληνες που θεωρούν την χριστιανοσύνη(και δη "ορθόδοξη") το μόνο αναγνωρίσιμο πιστοποιητικό πατριωτισμού...

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Κώστα,
συμφωνώ ότι είναι κακό να μπλέκομε τα θρησκευτικά στα εθνικά. Αλλά δεν τόκανα εγώ, άλλοι τόκαναν και συνεχίζουν να το κάνουν με το αζημίωτο. Αυτοί που τους Πομάκους πότε (1953) θέλαν να τους κάνουν τούρκους, πότε (1989) απόγονους των αρχαίων ... Αγριάνων, και πότε (2004) έλληνες με πατέντα. Και που ταυτόχρονα τους εκμεταλλεύονται εις τριπλούν.
Εκείνο που δεν κατάλαβα είναι αυτό με τη Μ. Ασία που προσπάθησαν κάποιους να κάνουν τούρκους. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, το 1922 δεν έγιναν έτσι τα πράματα: κάποιοι άλλοι προσπάθησαν να τους κάνουν με το ζόρι όλους έλληνες.
Εκτός εάν εννοείς τους τουρκόφωνους χριστιανούς καραμανλήδες. Α, αυτοί έγιναν και πρωθυπουργοί!
Ενπάσηπεριπτώσει, το θέμα του ποστ ήταν άλλο: οι τρείς «μουσουλμάνοι» που έπεσαν για την Ελλάδα.

demetrat είπε...

ά;
γιά ξαναπέμου πασάκα μου, τι έγινε το 22 ;
εντελώς όμως.
δ

demetrat είπε...

δεν το κατάλαβα όμως καλά.
Οι πεσόντες, πομάκοι ήταν ;
δ

Ανεστης Θ. Κετσετζιδης είπε...

Άλλο είναι οι Πομάκοι
Άλλο είναι οι Έλληνες μουσουλμάνοι.
Άλλο είναι οι Τούρκοι
Το θέμα είναι τι λέει η καρδιά.

ΠανωςΚ. είπε...

Το 1922 ο Μεταξάς από το βήμα της Βουλής είπε "ευχαριστώ την κυβερνηση των Ηνωμένων Πομακιών για τη βοήθειά της".

Κώστας είπε...

Μαστρο σκύλε
ή δεν στα ‘παν καλά ( μισά) ή έλειπες σε κείνο το μάθημα ( περί Μ.Ασίας) και γυρνούσες τα σοκάκια( που δεν με παραξενεύει καθόλου μιας και το ίδιο κάνεις και τώρα) !
Δεν θέλω να πλατειάσω ( είμεθα και γλωσσομαθείς άμα λάχει εμείς οι Βλάχοι ), και μάλιστα εκτός θέματος , αλλά τζάνουμ τα προβλήματα του Ελληνισμού της Μ . Ασίας δεν άρχισαν το 22. Άρχισαν σχεδόν με την κάθοδο των Νεότουρκων-και αφού "καθάρισαν" δια παντός με τους Αρμένιους- και πάντως πιο έντονα με το τέλος του Α παγκόσμιου πολέμου. Δεν ξέρω εάν έχει πάρει το αυτί σου για τα Αμελέ Ταμπουρού ( "τάγματα εργασίας") . Ούτε και το θέμα των Πομάκων και του αυτοπροσδιορισμού τους ,εμφανίστηκε όπως λες το 53 (κρατά από πολύ παλαιότερα, από τον εξισλαμισμό τους κοντά στο 1500)
Τώραγιατους3μουσουλμάνους που έπεσαν για την Ελλάδα ας ελπίσουμε ότι ήταν κάμποσοι παραπάνω γιατί με 3 νοματαίους όλο κι όλο ( που μπορεί, μπορεί λέω, να πεσαν και για την θειά τους την Τζεμιλέ ) δεν μπορεί να αρθρωθεί καν λόγος.
Και πλιςςςςςς ρε σκύλε λεβέντη. Δεν ήταν μοναχά οι Καραμανλήδες απ εκεί μεριά ούτε και φυσικά όλη η Μ Ασία ήταν η Σμύρνη! Ήταν και το Κουρί και το Κατιρλί και άλλα πολλά ;)
( τώρα με τρων’ τα δάχτυλα μου να γράψω για τους Τσιγγάνους και την γενοκτονία τους και πόσο τους έχει αδικήσει η Ελληνική κοινωνία-πολιτεία αλλά δεν θα το κάνω :))
Μπονζουρ mon cher ami

υγ
Πάντως εάν είναι να αρχίσω τα sentonoσχόλια , ίσα που ανοίγω και τα δικά μου ;)

demetrat είπε...

γειά σου και σένα καπετάνιε!
που γυρνάς μαρέ, και δε μπορούμε να σε βρούμε;
τέλος πάντων
Αυτά περίπου ήθελα και γω να πω στο πιδί το καλό .
Πως το 22 αρχίζει απ το οχτώ επισήμως.
Οσο γιά τους Πομάκους, που τους έκανε τούρκους το ένδοξο ελληνικό κράτος,διδάσκοντάς τους με το ζόρι την τουρκική γλώσσα ,καλά έκαναν και έπεσαν ενδόξως, γιατί στο κάτω κάτω την πατρίδα τους υπερασπίστηκαν.
Και να τους κάνουν και αυτουνών μνημείο μεγάλο και λαμπρό, όπως έκαναν και στους πεσσόντες ελασίτες ανά την ελλάδα.
δ

Ανώνυμος είπε...

εγώ ήθελα να πώ το εξής: όταν μας περάσει η μόδα των "καθαρών" και "ομοιογενών" εθνικά κρατών, θα πάψουμε να κλαίμε καταπιεσμένες/σφαγιασμένες μειονότητες. Και εν ετει 2009 είναι τριτοκοσμικό το οτι έχουμε να κάνουμε με "μειονότητες", καθότι ισονομία και ισοπολιτεία. Και επίσης, ξεκολάτε με την ιστορική και καλά συλλογική μνήμη. Ο καθένας έχει μια προσωπική μνήμη κι απο κεί και πέρα υπάρχει μια υποκειμενική θεώρηση και κυρίως υποκειμενική πληροφόρηση της ιστορίας.
Η συλλογική μνήμη είναι μια απάτη, νόμος είναι το δίκιο του εργάτη.

ματού

ΠανωςΚ. είπε...

Γεια σου μπρε Ματού!

kapetanios είπε...

Γεια σου μρε Ματου που λέει και ο πανωκάτως( μορφονιέ ο μΠαοκ, με 3 τεμάχια και θα ναι και τυχερός εάν με εννοείς)
Εγώ πάντως λέω ( που δεν μπορώ να έχω και προσωπική μνήμη από το 22 καθότι νεαρός-γεια σου και σένα Δημητρούλα μ)όταν περάσει με το καλό η μόδα
"να κλαίμε καταπιεσμένες/σφαγιασμένες μειονότητες" και «ξεκολλήσουμε» να το ρίξουμε στο τσάμικο ( όπου τσάμικο μην σου περάσει η ιδέα ότι εννοώ τους Τσάμηδες-άάάάάλλη καταπιεσμένη και αδικημένη μειονότητα και αυτοί! )
Και αυτό το "δίκιο του εργάτη" πολύ μοδάτο με ακούγεται ;)

υγ
Εδω χρειάζεται να γράψουμε και το δικτυακό μας ψευδώνυμο ( και ουχί Κώστας) γιατί βλέπω να χει μέλλον και βάθος η συζήτησις και σαν "ανώνυμοι" δεν θα βγάλουμε άκρη..

aKanonisti είπε...

Ματου και τα μυαλά στα κάγκελα...

οεο οεο οεο οεο οεο

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Αχά, εσύ είσαι καπετάνιο μου ο «Κώστας»; Το ερώτημά μου είναι τι σχέση έχουν οι νεότουρκοι με τους θανόντες στο εικονιζόμενο μνημείο. Καμία!
Άρα; Άρα δίκιο έχει η ματούλλλλα, λλλέμε!

demetrat είπε...

πανέ;

Salah ad-Din είπε...

demetrat said...
"ά;
γιά ξαναπέμου πασάκα μου, τι έγινε το 22";

Το 22 ηττάται μια ολόκληρη αντίληψη του ελληνικού εθνικού κράτους που ξεκινάει από τα μέσα του 19ου αιώνα (πολύ πριν τους Νεότουρκους), η οποία αντίληψη θεωρούσε την ανατολική Μεσόγειο μέχρι τις Ινδίες κληροδότημα των ορθόδοξων Ελλήνων, προσπαθώντας να επεκτείνει τα σύνορα της δικαιοδοσίας του ελληνικού κράτους του 1831 σε τακτά χρονικά διαστήματα (1858, 1868, 1881, 1897, 1906-1912, 1919). Το 1922 εξάντλησε όλες τις δυνάμεις της γιατί τελικά από την Ιταλία μέχρι τις Ινδίες έτυχε να υπάρχουν και άλλα εθνικά κινήματα, στα οποία έφαγε τα μούτρα της η Μεγάλη Ιδέα με θύματα τους ορθόδοξους κατοίκους της Ανατολίας.

Κώστας said...

"τα προβλήματα του Ελληνισμού της Μ . Ασίας δεν άρχισαν το 22. Άρχισαν σχεδόν με την κάθοδο των Νεότουρκων-και αφού "καθάρισαν" δια παντός με τους Αρμένιους- και πάντως πιο έντονα με το τέλος του Α παγκόσμιου πολέμου"

Ναι αν θέλεις να βάζεις χρονικά όρια εκεί που σε βολεύει τότε ξεκίνησε με τους Νεότουρκους. Οι νεότουρκοι όμως από κάπου δεν ξεκίνησαν κυρ καπετάνιε; ή μήπως ήρθαν ως κίνημα με παρθενογένεση; Δηλάδη όταν οι μουσουλμάνοι εκτοπίζονταν από όλα τα Βαλκάνια σε όλη τη διάρκεια του 19ου αιώνα δεν ήταν φυσιολογικό να εμφανιστεί και ένα μουσουλμανικό εθνικό κίνημα; Τα προβλήματα του "Ελληνισμου" της Μ. Ασίας ξεκίνησαν από την εγκατάσταση των πρώτων μουσουλμάνων προσφύγων των Βαλκανίων στη Μ. Ασία και μάλιστα κοντά σε ελληνορθόδοξες κοινότητες. Αυτή η διαδικασία ξεκίνησε από το τρίτο τέταρτο του 19ου αιώνα, όταν μουσουλμάνοι εκτοπισμένοι από Βουλγαρία, Βοσνία, Σερβία, Θεσσαλία και αργότερα Κρήτη (1897) και Μακεδονία (μετά το 1912) εγκαθίστανται στη Μ.Ασία. Όσο για τα αμελέ ταμπουρού και για τις εκκαθαρίσεις των Αρμενίων ανοίγεις μεγάλο σεντόνι. Φαίνεται όμως η συναισθηματική σου τοποθετηση. Και με το συναίσθημα δεν κρίνεις την ιστορία. Αν θέλεις να την καταλάβεις πρέπει να αναρωτηθείς γιατί μπορεί να δημιούργησε μια κρατική εξουσία (η οθωμανική) ένα τέτοιο θεσμό σε βάρος μιας κοινότητας που επί αιώνες βρισκόταν κάτω από τη δικαιοδοσία της. Μήπως κάτι δεν πήγαινε καλά με αυτή την κοινότητα; Μήπως η εξουσία κινδύνευε από αυτή την κοινότητα; Εκτός αν θεωρείς ότι ένα πρωί ξυπνάνε όλοι και αρχίζουν να εκτοπίζουν να σφάζουν και να πίνουν αίμα μικρών παιδιών. Κατά τον ίδιο τρόπο το οθωμανικό κράτος δεν ξύπνησε ένα πρωί και άρχισε να εκτελεί Αρμενίους. Μπορεί συναισθηματικά να σε βολεύει αλλά τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα.

Κατά τα άλλα με καλύπτει το μότο της ΜΑΤΟΥΣΣΣ

Εύγε σκύλε και αν βρεις και καμιά μουσουλμανική στήλη στείλε τη μας να τη διαβάσουμε.

kapetanios είπε...

Κυρ σκύλε,
Αυτοπροσώπως ( μιας και δεν το κατάλαβες ψηλέ και άχαρε)
Το ερώτημα που θέτεις , το οποίο και για μένα είναι από τα πιο βασικά, πρέπει να το κάνεις στους συμπαθέστατους νεαρούς φίλους που βγάλαν την φωτογραφία και αναφώνησαν "είδατε κυρία, είχε και δικούς μας μέσα".
Αντιλαμβάνεσαι πολύ καλά, καθότι πανέξυπνος μούργος, ότι ο διαχωρισμός έγινε ΜΟΝΟΝ από τους ίδιους ( μιας και το μνημείο δεν ξεχώριζε ούτε δικούς "μας" ούτε δικούς "τους" )
Ο αυτοπροσδιορισμός είναι το Α και το Ω στην όλη υπόθεση ( και άσε την Ματούλα να νομίζει ότι δίκιο είναι το δίκιο του εργάτη λλλλλέμεεε).
Εδω βλέπεις οι Σκοπιανοί αυτοπροσδιορίζονται Μακεδόνες και οι κατ εξοχήν εκπρόσωποι του "δίκιο το δίκιο του εργάτη" τρέχουν( παλαιόθεν) να υπερασπιστούν -τρομάρα τους τα δίκαια των.
Όπου μας βολεύει δηλαδή υπάρχουν μειονότητες και δικαιώματα που απορρέουν απ αυτόν τον διαχωρισμό και όπου μας στραβώνει δεν υπάρχουν!
Έλα να χαρείς!

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Κανονικά, αφού μίλησε ο Σαλαδίνος, που τάχει και σπουδάσει, θα έπρεπε να σιωπήσω.
Αλλά, βρε καπετάνιο μ', ο πιτσιρικάς είπε με καμάρι «Έχει και δικούς μας μέσα» διότι τόσα χρόνια αυτός κι ο πατέρας του κι ο παπούς του δεν νιώθουν ότι ανήκουν στο ελληνικό κράτος. Αυτό που μέχρι πρόσφατα δεν τους άφηνε να βάλουν μία πρόκα στο παλιόσπιτό τους και που ακόμα (σεβόμενο δήθεν τη συνθήκη της Λωζάνης) τους παρέχει μία εκπαίδευση, κατάλληλη μόνο για να τους κρατήσει στα χωράφια. Οπότε όσοι θένε να σπουδάσουν πάνε στην Πόλη. Και γίνονται τούρκοι...

kapetanios είπε...

@Salah ad-Din
θα επανέλθω
αλλά είμαι ο τελευταίος άνθρωπος που κρίνει την Ιστορία μέσα από συναισθηματικές ματιές !
Και οπωσδήποτε δεν πιστεύω στην παρθενογένεση και στον «αυθορμητισμό» των κινημάτων ( το οποίον διαβάζεται και από δυο μεριές αγαπητέ) απελευθερωτικών ή μη

demetrat είπε...

salah ad-Din
αν είναι έτσι,πολύ καλά έπαθε το εθνικό ελληνικό κράτος γιατί δεν τούφτανε η πελοπόννησος και ήθελε κιάλλα γιά να μεγαλώσει.
Και τα πήρε από τους γηγενείς.
Κακώς κάκιστα.
Το ορθόν να λέγεται.
Έπρεπε να κάτσει , αφού η μοίρα κι ο καιρός που λένε τόφερε κάτω απ' την Οθωμανική αυτοκρατορία και να μη συμπουρμπουλεύεται γιά ελευθερίες και τέτοια.
Κατά τα άλλα.
Ναι και γω τώρα που το λες, και αναρωτήθηκα, μάλλον κατά κει πάω και γω.
Ιστορικά να το πάρουμε,
Αυτοί έφταιγαν γιατί τρόμαξαν ολόκληρη αυτοκρατορία, και της έκαναν μιά καταπίεση ,με φόρους, με τάγματα εργασίας, με φυλακίσεις και τέτοια χαζά.
Μέχρι τι να κάνουν τα παιδιά τα καλά.
Κατόπιν ώριμης σκέψης φώναξαν και κάτι γερμανούς και το οργάνωσαν το πράμμα.
καλά να πάθουν και μία και δύο και τρείς φορές.
(M αρέσετε πολύ.
οταν το διεκδίκησε ο έλληνας ήταν το εθνικό κράτος.φτου και σιχαμένο)
οταν το διεκδικεί ο κούρδος το λέτε απελευθερωτικό κίνημα.)


δ

ΠανωςΚ. είπε...

Η ιστορία πάντως δεν είναι μάθημα θρησκευτικών ή κατήχηση για να λέμε "καλώς", "κακώς" ή οτιδήποτε άλλο. Ολα συμβαίνουν γιατί έχουν κάποια συγκεκριμένη αιτία. Επίσης κάποια αφορμή, και πολυ συχνά και κάποια μασκαραμένη, ηθικού τύπου, λυτρωτική δικαιολογία, στο όνομα της οποίας έχουν συμβεί σφαγές και σφαγές.
Δεν είναι ζήτημα του ποιος φταίει αλλά ζήτημα τού "πώς οδηγηθηκαμε εκεί που οδηγηθήκαμε".

Ανώνυμος είπε...

Καπετάνιε, ή στραβα ειν ο γιαλός, ή στραβά αρμενίζουμε. (δεν "σε πιάνω" σε όλα).
Σαφως κι ο αυτοπροσδιορισμός ειναι το Α και το Ω. Σαφως και υπαρχουν μειονότητες, αλλά το προοδευτικό της κοινωνίας δεν είναι να μιλάμε ως μειονοτικοί ή για τους μειονοτικοί. Το προοδευτικό είναι το αυτονόητο, είμαστε αυτό που είμαστε κι αυτό που γουστάρουμε και έχουμε ισα δικαιώματα με τον οποιοδήποτε άλλο πολίτη. Επίσης, η εθνική ελληνική επανάσταση ήταν κάποτε προοδευτική, όπως πολύ πιο προοδευτική ήταν η επανάσταση του 03 και των Μακεδόνων του Ιλίντεν, που την οργάνωσαν σοσιαλιστές/αναρχικοί και γιαυτό ήταν και καταδικασμένη στην πλήρη συντριβή. Τώρα ο εθνικός αγώνας των κούρδων...Μάλλον πρέπει να το δούμε πιο σύνθετα. Κάθε πράγμα στον καιρό του. Σας χαιρετώ, καθότι σχόλασα εδω και ώρα.
-ο Παοκτζής προχθές έκλεισε τον πρώτο χρόνο ζωής. Στα γενέθλιά του και ενώ τα παιδάκια του τραγουδούσαν το γνωστό άσμα "να ζήσεις μπλα μπλά μπλά", τα κοίταζε έκπληκτος και στο τέλος τα χειροκρότησε με ενθουσιασμό για το τραγουδάκι που (του)είπαν-

ματού

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Και για όσους δεν κατάλαβαν, ο μΠΑΟγΚτσής είναι αυτός!
Να σας ζήσει σαν τα ψηλά βουνά!

Salah ad-Din είπε...

Blogger demetrat said...

salah ad-Din
"αν είναι έτσι,πολύ καλά έπαθε το εθνικό ελληνικό κράτος γιατί δεν τούφτανε η πελοπόννησος και ήθελε κιάλλα γιά να μεγαλώσει.
Και τα πήρε από τους γηγενείς".

Δε χρησιμοποίησα κανένα "καλώς ή κακώς". Οι θετικοί και οι αρνητικοί χαρακτηρισμοί είναι για το καφενείο και όχι για την επιστήμη. Πιθανώς για σένα κάποιοι νόμοι της φυσικής και των μαθηματικών είναι καλοί και κάποιοι κακοί και την ίδια προσέγγιση έχεις και στην ιστορία. Δε θα μπω στη διαδικασία να απαντήσω με επιχειρήματα στο κείμενο σου που είναι μεστό ειρωνείας και με αρκετή φαντασίωση για πράγματα που δεν είπα. Μόνο ένα πράγμα θα ρωτήσω:
Ποιοί είναι οι "γηγενείς" Δήμητρα που έχουν περισσότερα δικαιώματα σε ένα τόπο (φαντάζομαι όχι αυτοί που γεννιούνται μέσα από τη γη - πράγμα που σημαίνει η λέξη- κάτι σαν τους Τιτάνες και τα βλήτα);
Αν θέλεις απάντησέ μου, αλλά πρόσεχε μη βάλεις και άλλα αυτογκόλ στο παιχνίδι σου με τον μπουμπούκο.

Ανώνυμος είπε...

μεγάλε salah ah din πέστα!!σύντομη-ψύχραιμη και καθόλου συναισθηματικά φορτισμένη ανάλυση του εθνικού ζητήματος.το κείμενο της/του demetrat βρίθει ειρωνικής διάθεσης, όσο για κείνο το χαρακτηρισμό μούργος στο κείμενο του καπετάνιου, άστα να πάνε. κανένα σημείο στην εκφορά του λόγου δεν είναι τυχαίο και ουδέτερο. αλλά τι να πεις τώρα. για όσους αφελείς θεωρούν ότι μόνο η άλλη πλευρά έχει διαπράξει εγκλήματα και σφαγές, ας ρίξουν μια ματιά στο βιβλίο του Κωστόπουλου, Πόλεμος και εθνοκάθαρση και για την πολιτική του ελληνικού κράτους απέναντι στις μειονότητες στο βιβλίο του Μαργαρίτη Ανεπιθύμητοι πατριώτες.

kapetanios είπε...

@Ματούνα σας ζήσει ο μικρός μιας και τον έχουμε παρακολουθήσει ( μέσω του νονού του , που αν θες την γνώμη μου μάλλον λάθος επιλογή ήτο...:)από την ώρα που τον οραματίστηκαν οι γονείς του :)
Και ο γιαλός δεν είναι ούτε στραβός ούτε εμείς στραβά αρμενίζουμε όσο ο λόγος μας έχει μιαν συνέχεια.
(την οποία συνέχεια λόγου στερούνται παντελώς οι πολιτικοί εργατοπατέρες-ψευτοεκπρόσωποι του "δίκιου του εργάτη")
Από εκεί και πέρα χρέος μιας ανθρώπινης κοινωνίας είναι όχι μόνο να ασχολείται με τις μειονότητες αλλά να ασχολείται περισσότερο με αυτές μιας και αυτές είναι που χρειάζονται την προστασία της περισσότερο απ ο οιονδήποτε άλλο ( βοηθούντος όμως και των μειονοτικών εάν με "πιάνεις" ;)

Ελάτε τώρα αγαπητέ @ Salah ad-Din said
Αυτά τα οποία ισχυρίζεστε ότι έγιναν το 22 είναι παραμύθια για μικρά , άμαθα, και απολιτικ παιδιά( κι εμείς κοντεύουμε στα 50)
Ασφαλώς και ηττήθηκε η Ελλάδα αλλά η ήτα της δεν έχει να κάνει καθόλου "με άλλα εθνικά κινήματα, στα οποία έφαγε τα μούτρα της η Μεγάλη Ιδέα" κατά πως λέτε!
Η ήττα της έχει να κάνει με πολιτικές αποφάσεις κρατών όπως η τότε νεοσύστατη Σοβιετική ένωση( η οποία είδε στο πρόσωπο της Ελλάδος έναν εχθρό του νέου πολιτεύματος της μιας και η χώρα μας , όντας έρμαιο των Άγγλων, συμμετείχε στην λεγόμενη Ουκρανική εκστρατεία η οποία στόχο είχε να βοηθήσει τον τότε Τσάρο Νικόλαο εναντίον της) ,η Γερμανία κλπ που θέλησαν να χαϊδέψουν τα αυτιά του Κεμάλ (εκφραστή των Νεότουρκων οι οποίοι και εμφανίστηκαν κοντά στα 1880-90) αφήνοντας στο έλεος του τα Ελληνικά στρατεύματα και τον Ελληνικό πληθυσμό της Μ Ασίας.
Α! και κάτι ακόμη. Εγώ δεν ξέρω ποια «μεγάλη ιδέα» προωθούσε ο εξυπνάκιας ο Βενιζέλος στα εσωτερικά μας ,παρά μονάχα ξέρω ότι ο Ελληνικός πληθυσμός της Μ Ασίας καλοδέχτηκε τον Κεμάλ και τις ιδέες του τον πρώτο καιρό της έλευσης του.
Μέχρι να αρχίσει τις μλκ του και να με συχωρνάς που άμα αφήσω το στόμας μου θα με περάσεις για κανα αθυρόστομο με τους τότε προκομμένους ένθεν και ένθεν

Αυτά για το 22
Τα υπόλοιπα εν καιρώ γιατί παραμεγάλωσαν τα σεντόνια :)

Την καλησπέρα μου

demetrat είπε...

Εχετε βλέπω και ετικετούλες γιά όποιον δεν συμφωνεί μαζί σας.
Κι αυτό δημοκρατικότατο δε μπορώ να πω.
Καλή η επιστήμη, αλλά και οι επώνυμοι , και οι ανώνυμοι εδώ, ας αποφασίσετε πότε, παίρνουμε τα πράμματα απ 'την αρχή, και πότε από κει που μας βολεύει γιά τα συμπεράσματά μας.
Πάντως , ούτε με μπουμπούκους έχω πάρε δώσε, ούτε με μπουμπούκια, εκτός απ' αυτά του κήπου μου.
δ

Salah ad-Din είπε...

Μάλιστα.
Σύμφωνα με τον Καπετάνιο η ήττα το 1922 έχει να κάνει με το ότι "η τότε νεοσύστατη Σοβιετική ένωση η οποία είδε στο πρόσωπο της Ελλάδος έναν εχθρό του νέου πολιτεύματος της".
Είναι τουλάχιστον φαιδρό να πιστεύει κανείς ότι επειδή οι μπολσεβίκοι έδωσαν όπλα στο τουρκικό εθνικό κίνημα νικήθηκαν οι Έλληνες στρατηλάτες. Προφανώς δεν έχεις καμία επαφή με την ιστορία και τις πηγές. Αυτό με τους μπολσεβίκους μάλλον θα το θυμάσαι από το σχολείο. Υπάρχει αυτή η θεωρία στο σχολικό βιβλίο σε συνδυασμό ότι για την ήττα έφταιγαν και οι έλληνες κομμουνιστές που καλλιεργούσαν την ηττοπάθεια και με την αντιπολεμική τους στάση υπονόμευαν την εκστρατεία. Αυτά είναι φαιδρότητες. Διαβάστε τις πηγές,τις ελληνικές (μην πουμε τις τουρκικές ή τις γαλλικές) πηγές κύριε καπετάνιε, μήπως και καταλάβετε τι συνέβαινε. Και αν δε θέλετε να πάτε σε κανένα αρχείο εφόσον δεν είναι το επάγγελμά σας διαβάστε από το ιντερνετ

http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2009/02/blog-post_12.html

http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/04/dark-side-of-moon_09.html

Αν μετά από αυτά επιμείνετε ότι φταίγαν οι μπολσεβίκοι και όχι το γεγονός ότι ένας επεκτατικός στρατός προέλαυνε σε μια αφιλόξενη χώρα (την οποία οι αποικιοκράτες είχαν χωρίσει σε τεμάχια) τότε μάλλον δεν υπάρχει ελπίς. Επίσης να σας υπενθυμίσω ότι πλειονότητα ελληνορθόδοξου πληθυσμού υπήρχε μόνο στον αστικό ιστό της Σμύρνης. Στις υπόλοιπες περιοχές ο πληθυσμός ήταν κατά πλειονότητα μουσουλμανικός και για αυτό εχθρικός και εν δυνάμει τσέτης (πόσω μάλλον μετά τις δράσεις του ελληνικού στρατού).
Να ρωτήσω και κάτι. Το 1897 ποιος έφταιγε που το ελληνικό κράτος έχασε ένα πόλεμο (αλλά παρέμεινε ανεξάρτητο και δεν έγινε επαρχία της οθωμανικής αυτοκρατορίας);

α) οι μπολσεβίκοι
β) οι Άγγλοι
γ) ο μεγαλοιδεατισμός και ο τυχοδιωκτισμός της Ελλάδας
δ) οι Νεφελίμ

kapetanios είπε...

@Salah ad-Din
Είχα την εντύπωση οτι μιλώ με έναν γνώστη ( μην με παραπέμπετε στον doctor του οποίου μου είναι γνωστή η άποψη του μιας και τριγυρνώ στο χωριό μας καιρό τώρα)
Κατα τα άλλα καλημέρα σας.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Σαλαδίνε: το «μούργος» από τον Καπετάνιο είναι τρυφερότης και όχι υποτιμητικό.

Καπετάνιε: πάντως απορώ που ενώ τους εβραίους της Θεσσαλονίκης (και σωστά!) δεν τους συνδέεις καθόλου με το σημερινό Ισραήλ, στην προκείμενη περίπτωση μόλις είδες τούρκικα ονόματα σε ελληνικό ηρώο, έκανες σύνδεση με γεγονότα, κατά τα οποία οι πεσόντες ήσαν κατά πάσα πιθανότητα αγέννητοι κι επιπλέον συνέβησαν σε άλλη χώρα.
Ε;

Salah ad-Din είπε...

σκύλε δε σχολιάσα εγώ το "μούργος" αλλά κάποιος ανώνυμος.
:)

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Σωστά!
Συγνώμη, Σαλαδίνε....
Πάντως, ο ανώνυμος αν και έχει άδικο ως προς την υβριστική πλευρά του «μούργος», έχει δίκιο για το βιβλίο του Μαργαρίτη «Ανεπιθύμητοι Συμπατριώτες».

ΥΓ γμτκέρατόμου! Μόνο φωτογραφίες με σκυλάκια και έλατα, θέλουτε;

kapetanios είπε...

@Σκύλε ( την άποψη κάποιου για το "μούργος" ούτε εγώ μπήκα στον κόπο να την σχολιάσω ;)
Με μπερδεβς
Το "Εβραίος" είναι θρησκευτικός προσδιορισμός( όπως και το «μουσουλμάνος») ρε μούργο και το "Τούρκος" είναι εθνικός.
Τι να κάνω εγώ το λοιπόν, θαλασσινός πράμα, που χω εσένα και Τούρκους τους ανεβάζεις και με Τούρκικα ονόματα τους κατεβάζεις ε? Να μην σκεφτώ Ιστορικά που χω και μιαν( που λέει ο λόγος μιαν) αδυναμία?
Και σε ρωτά η @Δημητρούλα ( γεια σου κοπέλαμ)εάν είναι Πομάκοι και συ δεν βγάνεις μιλιά!
Για ξεκαθάρισε την θέση σου να πάρουμε και ημείς την δικιά μας μετέπειτα
( αυτό το «συνέβησαν σε άλλη χώρα» που γραψες, παρακάλα μονάχα μην το διαβάσουν τίποτε επαγγελματίες Τούρκοι κατά την Κομοτηνή μεριά γιατί θα χεις άσχημα ξεμπερδέματα κι ας είσαι και σκύλος ..)

kapetanios είπε...

Επι τη ευκαιρία
Πε με και την γνώμη σου για την επιστολή(11/3/09)του "πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων Θράκης"?
Η οποία σε κάποιο σημείο της αναφερόμενη στις υποχρεώσεις του Ελληνικού κράτους λέει:

.."Να τηρήσει την νομιμότητα και να προστατεύσει αποτελεσματικά τους Πομάκους που διώκονται και δέχονται επιθέσεις από το τουρκικό προξενείο και τους Τούρκους εθνικιστές. Δεν είναι δυνατόν να φοβόμαστε για την σωματική μας ακεραιότητα και το μέλλον των παιδιών μας εντός της ελληνικής επικράτειας, να αντιμετωπίζουμε προπηλακισμούς, ύβρεις και απειλές επειδή θέλουμε να μιλάμε την γλώσσα μας, να χορεύουμε τους χορούς μας, να διδάσκονται τα παιδιά μας επαρκώς την ελληνική γλώσσα ώστε να έχουν ουσιαστικές ευκαιρίες για την ισότιμη συμμετοχή τους στην αγορά εργασίας.
Δυστυχώς όμως εδώ και χρόνια η ελληνική πολιτική ηγεσία τόσο κεντρικά όσο και τοπικά έχει κλειστά τα αυτιά της στα δίκαια αιτήματά μας και κρατά επιδεικτικά κλειστά τα μάτια της στην πολιτιστική γενοκτονία και τις διώξεις που υφίστανται όλοι οι Πομάκοι, από τους αυτοπροσδιοριζόμενους Τούρκους και το τουρκικό προξενείο.
Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού δεν το έχουν μόνο όσοι θέλουν να δηλώνουν «Τούρκοι»..."


Όλη η επιστολή χιαρ
http://www.xronos.gr/detail.php?ID=44882σι γιου

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Καπετάνιο μου, μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας! Εγώ δεν μπορώ και το ξέρ'ς.
«Τούρκους» και «κωλότουρκους» τους ανεβάζουν και τους κατεβάζουν και οι καθ' επάγγελμα ελληναράδες, που προσπαθούν να τους εξαφανίσουν.
Και ξέρ'ς πως το «εβραίος» και το «τούρκος» δεν σχετίζονται μόνο με τη θρησκεία αλλά και με την εθνικότητα. Άλλο η ιθαγένεια κι άλλο η εθνικότητα. Υπάρχουν εθνικές μειονότητες και το ξέρομε.
Πομάκοι δεν ξέρω αν ήταν, καθότι στον διπλανό Εχίνο ζούν Πομάκοι (άσχετα αν έχουν πλέον οι περισσότεροι διαμορφώσει ισχυρή τουρκική συνείδηση, χάρη στην γαϊδουριά του ελληνικού κράτους) και υποθέτω θα ήταν πιο εύκολο να την γλιτώσουν στο διπλανό χωριό.
Άσε που οι έλληνες αξιωματικοί τους δύσκολα θα τους έβαζαν να υπερετούν δίπλα στο χωριό τους.

kapetanios είπε...

Σκύλε μου
απλοποιείς επικίνδυνα, ή τουλάχιστον αποπροσανατολιστικά!
Όπως θα κατάλαβες και από την ανακοίνωση του πολιτιστικού τους συλλόγου(επειδή κατάλαβα τι θα γράψεις γι αυτό την ανέβασα) το θέμα δεν δημιουργείται από κάποιους "Ελληναράδες"( οι οποίοι σαφώς και πιστεύω ότι τροφοδοτούν και αναπαράγουν το όλο ζήτημα , μιας και δεν υπολείπονται ηλιθιότητας απ τους «άλλους») αλλά εμπλέκονται και μπόλικοι "εντόπιοι Τουρκαλάδες".
Και εν πάση περιπτώσει φίλε μου η δική μας θέση κατά την φτωχή μου γνώμη, δεν πρέπει να δικαιώνει ΚΑΜΜΙΑ πλευρά μιας και ο θρησκευτικός προσανατολισμός είναι ο πιο λάθος( ηλίθιος) τρόπος να προσεγγίζει κανείς την εθνικότητα του, πολλώ δε μάλλον την "εθνικότητα" των γύρω του!
Αυτό έγραψα εξ αρχής.
Αλλά επειδή δεν θέλεις να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ( εγώ όπως ξερς μπορώ χα!)μην κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε τον σκοπό ΚΑΙ των δύο πλευρών που είναι η εδαφική κυριαρχία.

Μέρα

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Καπετάνιο,
καταρχήν για να διατυπώσω τη γνώμη μου σχετικά με το (δίκαιο) αίτημα των Πομάκων, πρέπει να ξέρω ποιός ακριβώς σύλλογος είναι. Αν, πχ, είναι απ' αυτούς που χρηματοδοτήθηκαν από κάτι Εμφιετζόγλου, θα σχολιάσω «σωστές οι απόψεις αλλά όχι και επί πληρωμή».
Μετά και κυρίως με εντυπωσιάζει (και το ξανάπα) το γεγονός πως απλώς ανέφερα κάποιους μουσουλμάνους/τούρκους/πομάκους/γύφτους πούπεσαν για την Ελλάδα, και αμέσως τσιτώθηκες κι άρχισες να παραθέτεις γενοκτονίες και πρακτοριλίκα. Ναι, έχουνε συμβεί γενοκτονίες και συμβαίνουν πρακτοριλίκια αλλά τι σχέση έχουνε με τους τρεις πεσόντες;
Μήπως θες να αποκλείσομε εξαρχής ότι αυτοί οι τρείς ήταν «τουρκογενείς» και να αποφασίσομε ότι ήταν Πομάκοι;
Μα δεν ξέρω, ρε γμτ, τι ήταν!

kapetanios είπε...

Εσύ δεν είσαι σκύλος,
αλεπού κυρά Μαριώ είσαι ορέ!
Θες να ξερς ποιος και από πούναι ο σύλλογος εεεεεεε?
Κακώς μωρέ ψηλέ!
Εσύ πρέπει να κρίνεις αυτά που λένε εάν θες να είσαι αντικειμενικός και ουχί ποιοι τα λένε , αμ πως!
Το δεύτερο , και μη με κάνεις εμένα τον εντυπωσιασμένο , είναι ότι απ όλους αυτούς που αναφέρεις "μουσουλμάνους/τούρκους/πομάκους/γύφτους" μόνο οι Τούρκοι αξίζουν ειδικοί μνεία σε περίπτωση "πτώσης τους για την Ελλάδα" και ουχί οι υπόλοιποι που είναι έτσι κι αλλιώς Έλληνες , αν με καταλαβαίνεις μωρε!
Απ την ώρα που ΚΑΙ εσύ διαφοροποιείς (χωρίς να το θές βέβαια και με άλλο σκοπό απ όλους αυτούς που το κάνουν καθημερινά)τους 3 ήρωες ( ήρωες γιατί δώσαν την ζωή τους γι άλλους πέραν της ψωλής τους και μακριά από την νοοτροπία του «ότι φάμε ότι πιούμε και ότι αρπάξει ο κώλος μας» ) που πέσαν όπως οι υπόλοιποι, τροφοδοτείς με την σειρά σου μια προσέγγιση που απορρέει ακριβώς από τις διαφορές τις οποίες και συζητούμε εδώγια μάτια μου, αμ πως!
Άιντε( που μ έκανες να σχολιάσω και πάλι, μετά από πολύ καιρό) καλησπερούδια και καλή όρεξη
( που για την περίπτωση μας έχει μεγάλην σημασία γιατι έχουμε και ένα κορμί να στηρίξομεν )

Ανώνυμος είπε...

ασε μας βρε σκύλε νονέ της βάλια ματού που θες να μας πείς τί ήταν οι πεσόντες. Κατακαημένοι ήταν που τους έφαγε ενδόξως το μαύρο χώμα. Άσε μας λοιπόν να αμπελοφιλοσοφίσουμε. Και λέω στον καπετάνιο, οτι στην εποχή της παγκοσμιοποίησης η εδαφική κυριαρχία ΔΕΝ ειναι το ζητούμενο απο κανέναν.
Άρα...


ματου

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Ματού,
βούκινο μ' έκανες...

ΥΓ Καπετάνιο, την επόμενη φορά που θα ιδωθούμε στα όρη θα σου κρατώ ένα βιβλίο της Ναντιρέ Ματέρ (αριστερή δημοσιογράφα της γείτονος) με τίτλο «Το βιβλίο του Μεχμέτ», όπου μεχμέτ ο τούρκος φαντάρος, συλλογικά. Έχει αφηγήσεις τούρκων φαντάρων από τον πόλεμο στο Κουρδιστάν. Ρωμιοί, αρμένηδες, κούρδοι και τούρκοι, έφεδροι αξιωματικοί αλλά και σκέτοι οπλίτες, μιλάνε ημιανώνυμα για τον πόλεμο.

kapetanios είπε...

@Ματου
Για να σε διορθώσω λιγάκι ( το χω συνήθειο βλέπεις)
Σε μια ιδεατή κατάσταση το ζητούμενο δεν είναι η εδαφική κυριαρχία.
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης όπως η σημερινή, η εδαφική κυριαρχία είναι ΤΟ ΜΟΝΟ ζητούμενο.
Άρα…..
( φύλαγε τα ρούχα σου να χεις τα μισά θα έγραφα αλλά το αφήνω να εννοείται :)

@σκύλε
οκ
(σιγά να μην σέκανε βούκινο το κοριτς!)

head charge είπε...

Τελικά, μάλλον «χέλτερ σκέλτερ» θα έπρεπε να είναι ο τίτλος του ποστ...!

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Μπα «καταμέτωπε», έχομε δει και πολυπληθέστερα σχόλια... Χαλλλαρά, λέμε!

22 είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Kista είπε...

βαι βαι βαι...
ισως καλυτερα που το δα εναν χρονο μετα, ισως στην σοβαρη συζητηση που ανοιξε το θεμα να μην χωραγαν οι διευκρινησεις μου για την ιστορια αυτης της φωτογραφιας:

Ο σκυλος αντικρυσε αυτο μνημειο το καλοκαιρι του 2004, η υπαρξη των ονοματων καποιων μουσουλμανων χαρακτηκε στην μνημη του, αλλα δεν το φωτογραφισε.

Εγω ανεβηκα στο οχυρο το καλοκαιρι του 2007, η υπαρξη των ονοματων καποιων μουσουλμανων χαρακτηκε στην μνημη μου, αλλα δεν το φωτογραφισα.

Ο μαθητης μου, ο Ι..., παιδι με εντονοτατες μαθησιακες δυσκολιες, δεν ξερω ποτε πηγε εκει πανω. Ξερω οτι ηταν με παρεα απο το χωριο του, και ξερω οτι, μεσα στο μπαχαλο της εκπαιδευσης μας ειναι ενα απο τα παιδια που ΔΕΝ καταφεραν να μαθουν να διαβαζουν και να γραφουν.

Ο Ι... φωτογραφησε το μνημειο, μονο του, παρολο που δεν μπορουσε να διαβασει αυτα που γραφει. Τυπωσε την φωτογραφια και την κουβαλουσε μαζι του, διπλωμενη στα δυο, παρολο που δεν ειχε την φατσα του πανω.

Μια μερα, στην ταξη, μου την εδειξε λεγοντας "Κυρια ειδατε, εχει και δικους μας". Οταν διαπυστωσε οτι γνωριζα ηδη για το μνημειο και για τους "δικους τους" που χε γραμμενους πανω, επεμεινε να μου την δοσει. Του προτινα να την σκαναρω και να του την επιστρεψω. Λιγο καιρο μετα, σ ενα διαλειμμα, πεταξε την τσαντα του μακρια και ειπε "Κυρια, φευγω". Ηταν η στιγμη που τον ειδα πιο χαμογελαστο απο ποτε.

Εκτοτε, ερχεται αραια και που "να μας δει". Ετυχε να ρθει στην περσινη γιορτη της 28ης, του "Οχι". Μου ζητησε, αν μπορουσα να του επιστρεψω την φωτογραφια, γιατι δεν ειχε καταφερει να την ξανατυπωσει. Του εδειξα οτι ειχα καταφερει να την συμπεριλαβουν στο "οπτικοακουστικο υλικο" της γιορτης. Μου ζητησε να την κρατησω, μου ειπε οτι μου την κανει δωρο.

Γιατι τα γραφω ολα αυτα: γιατι θελω καπου να χει ειπωθει οτι ο Ι..., ενας μικρος πομακος που δεν εμαθε ποτε του αρκετα ελληνικα ή τουρκικα ωστε να μπορει να πει αυτα που νιωθει και σκεφτεται, ενα παιδι που τυρανιστηκε στα σχολεια μας χρονια και χρονια χωρις να μαθει να διαβαζει, ενα παιδι που τωρα, αυτο τον Αυγουστο θα παει φανταρος, "για την πατριδα μας", τραβηξε, τυπωσε και κουβαλουσε αυτη την φωτο "χωρις προφανη λογο". Γιατι καποιες εικονες ειναι οι χιλιες λεξεις, που του λειπουν...